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★米寝具、24年まで年間2・6%成長 高級マットレスが市場をけん引 フリードニア調査

 米市場調査リポート「フリードニア・フォーカス・リポート(FFR)」によると、同国の寝具需要は2024年まで年間2・6%のペースで成長すると予測される。「高級マットレスの質の良い睡眠」が寝具市場の重要なけん引役になると分析している。同国の家具専門誌ファニチャー・トゥデー(電子版)が報じた。
 FFRによると、米国寝具製品の成長は主に世帯数と住宅販売数の増加、高水準の可処分所得よりもたらされるという。
 FFRは、質の良い睡眠に重点を置き、高級フォームとハイブリッドマットレスの潜在的な利点を市場にアピールすることで高級寝具の購入が後押しされると説明。また、比較的裕福なベビーブーマー世代(50~70代)の高齢化により、腰痛などの症状を緩和する高級品需要が増加すると予想している。
 FFRは他に、新型コロナウイルスの影響で在宅勤務となった人が寝室で過ごす時間が長くなり、質の良い睡眠を求めるようになったため、短期的にマットレス需要が刺激されるとも指摘している。
【注】この記事は配信元の許可を得た上で翻訳しています。原文はhttps://www.furnituretoday.com/research-and-analysis/study-forecasts-sleep-product-demand-to-increase-2-6-per-year-through-2024/から読むことができます。

【Furniture Today 原文】
Study forecasts sleep product demand to increase 2.6% per year through 2024
Furniture Today Staff//Staff Editors December 30, 2020

CLEVELAND — Sleep product demand is forecast to grow 2.6% annually for the next four years, according to a recent report from Freedonia Focus Reports, and better sleep on premium mattresses will be a key marketing driver for the bedding category.

In its “Sleep Products: United States,” FFR says the advances each year will be driven by increases in household formation, home sales and higher levels of disposable personal income.

Marketing the importance of a good night’s sleep and the potential benefits of high-end foam and hybrid mattresses will continue to support purchases of premium bedding, the report notes. In addition, the aging population of relatively affluent Baby Boomers will increase demand of premium products that offer relief for problems such as back pain.

The Freedonia report also noted that, in the short term, COVID-19 will continue to spur demand for new mattresses, citing consumers who are experience negative effects to the quality of their sleep while working from home and spending more time in their bedrooms.

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