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IFFT/インテリア・ライフスタイル・リビング 出展社ピックアップ

1960年代に生産されていたものを復刻し、再編集した「カリモク60」
Karimoku 60, revived and renewed version of the 1960's product.
「tsubura」セミアームチェアと「HIROMA」キッチンテーブル
Semi-armchair of tsubura brand and Kitchen table of HIROMA brand.

 家具業界から国内最大規模の出展社が集まるインテリア・デザインの国際見本市「IFFT/インテリア・ライフスタイル・リビング」。出展社の中からピックアップして紹介する。(6面に国産家具の出展社を紹介)

カリモク家具 SDGsを体現した新作披露

 カリモク家具は、SDGs(持続可能な開発目標)への関心が高まる中、人や環境に負担を掛けない取り組みとして森林資源を持続できる仕組みを実践してきた「カリモク60」と「KARIMOKU NEW STANDARD(KNS)」の2ブランドを展示する。
 「カリモク60」は、1962年に同社初の自社製品として開発され、現在まで愛用されているKチェアの木部フレームに厳選素材を採用したオリジナルモデルなどを出展。「KNS」は、スイス人デザイナーのモーリッツ・シュラッター氏がデザインした家具と今年のミラノ・サローネに出品し、高い評価を受けた新作などを出展する。
 常に新しいモノづくりを続ける同社は「家具の作り手としての取り組み、チャレンジをご覧ください」と、家具関連業者から建築家、デザイナー、コーディネーターなど多方面への訴求に期待している。

New Product that realizes SDGs is exhibited
KARIMOKU FURNITURE INC.,

Under the current situation that Sustainable Development Goals, or SDGs, are now getting public attention, Karimoku Furniture exhibits its 2 brands, Karimoku 60 and KARIMOKU NEW STANDARD(KNS). The company constantly practices the plot which enables forest resources to be sustained through the 2 brands, as an approach not stressing human and environment.
At the corner of Karimoku 60, the furniture company exhibits its original models of selected materials, which are composed of wooden frame of K chair, the company's first own product which was made in 1962 and which has been used until today. At the corner of KNS, the company shows works of furniture which the Swiss designer Mr. Moritz Schlatter designed, and reveals its new products which were exhibited to Salone del Mobile.Milano and highly reputed.
The company, which keeps producing brand new furniture, said "Please watch our effort and challenge as a furniture maker", and showed its expectation to appeal for various people, such as people from furniture industry, architects, designers, coordinators, and so on.

飛騨産業 隈研吾氏とコラボした「クマヒダ」展示

 飛騨産業は「近年の生活スタイルの変化に合わせた新しい暮らしの提案」をコンセプトに展示する。
 展示内容は、建築家の隈研吾氏とコラボした「クマヒダ」のダイニングセット、キッチンメーカーのクリナップとコラボしたキッチンテーブル「HIROMA」、デザイナーの清水慶太氏とコラボしたダイニングチェア「tsubura(つぶら)」などの新作が中心。 
 「クマヒダ」は、来年に創業100周年を迎える同社の記念商品の第一弾。曲線が美しいアームチェアとシャープなフォルムのテーブルは、使用される部材の断面形状が特徴的な紡錘(ぼうすい)形で、見る角度によって見え方が異なり、適度な「柔らかさ」と両サイドのエッジが利いた「軽やかさ」を両立させた。
 同社では「各界とコラボレーションした新商品を中心に新しい暮らしを提案します」と来場を呼び掛けている。

Exhibiting Kumahida brand,
the collaborationwith Mr. Kengo KUMA
Hida Sangyo Co.,Ltd.

Hida Sangyo exhibits its products under the concept of "Suggestion for new living which reflects the current change of lifestyle".
Its exhibition contents are mostly new products, Kumahida's dining sets which are the collaboration with the architect Mr. Kengo KUMA, HIROMA's kitchen tables which are the collaboration with the kitchen maker Cleanup, and tsubura's dining chairs which are the collaboration with the designer Mr. Keita Shimizu.
Kumahida brand is the first item of the series of anniversary commodities of the company, which will reach the 100 years from its founding. The brand's armchair with beautiful curve and table with sharp form are made from materials whose cross section has a unique spindle shape. Due to the shape, the products look differently depending of perspectives, and have ambivalent impressions successfully combined, suitable softness and both sides' light-looking edge.
The company asks visiting and said, "We suggest a new living, exhibiting new products which are the collaboration with various industries".

オカムラ 快適な心地よさの提供

 オカムラは、「快適な心地よさの提供」をコンセプトに、それぞれの場面で心地良さを与えるオフィス家具を提案・紹介する。展示は南1ホールと企画展「Office-up」の2ブース。
 ジウジアーロがデザインした「フィノラ」は、ダイナミックで軽快なデザインにエルゴノミクスに基づく機能を融合したオフィスシーティング。セミクローズ型ワークブース「スノーハット」は、四方を囲うパネルや吸音パネル、天井ルーバーによって音や視線の影響を受けにくく、高いこもり感を得られる。
 「Office-up」ではモバイルツールを活用するワークスタイル「ABW」に合わせ、働く人の「働き」を心地を良くするシリーズ家具「Lives」も展示している。

オフィスシーティング「フィノラ」

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